2006. április 30., vasárnap

Kirándulás

Pénteken Kim (nem Basinger) felajánlotta, hogy elszállít egy két helyre a környéken, amiket eddig még nem láttam. Ezek sorrendben a Mount Seymour, Steveston és White Rock. Az időjárás nem kegyelmezett meg és Geoff időjárás előrejelzése ellenére nem tisztult ki reggelre így elég randa időben indultunk útnak fehér sportos autójában. Konkrétan esett az eső. Ez még nem is jelentett volna problémát, ha a felhőtől láttunk volna valamit a hegy egyik kilátójában. Úgy döntöttünk, hogy a megadjuk magunknak (és időjós kollegánknak) az esélyt, és délnek vettük az irányt.
Steveston a környék legnagyobb halásztelepülése főlegképpen az előző századforduló környékén. Ebből az időből a most múzeumként üzemelő posta maradt fenn - ezt az épületet gyakran használják hollywood-i filmek forgatásához - Maga a falu hangulatos házakból és egy kisebb kikötőből áll, ebből a kikötőből indulnak a bálnaleső hajókirándulások is. A múzeum egész hitelesen mutatta be a "múltat", enyhe vadnyugati érzés kerített hatalmába :) Az eső allábhagyását egy rövid sétával ünnepeltük, és betértünk egy két ajándékboltba is.
Stevenstone-t elhagyva White Rock felé kanyarodtunk, ami tulajdonképpen egy üdülőváros szinte közvetlenül az USA határon. Az időjárás cudarul bánt velünk, így kénytelenek voltunk ebédelni, majd sikerült kifognunk egy kb egyórás esőmentes periódust így kisétálhattunk a mólóra. A partról visszatérve még benéztünk a partmenti kis múzeumnak csúfolt szobába, ez itt egy komplett távíró-állomás:

Hazafelé betértünk a kaszinóba - életemben először voltam ilyen létesítményben és a szűz kéz elv alapján a játékra szánt 25 dollár elköltése helyett plusz 140 dollárral hagytam el a tetthelyet...